Vi använder cookies för att kunna erbjuda en bra användarupplevelse. Jag förstår Läs mer
Kontakt Kontakt
Behöver du hjälp?
Kontakta oss via chatt, telefon eller e-post!
Chatt Chatta med oss Finns nere till höger när den är öppen. Telefon 0320 - 10012 Vardagar kl. 10 - 16 E-mail info@mekanika.se
FilmrummetFilmrummet Varukorg & kassaVarukorg & kassa
Logga in Logga in
Logga in
Logga in på ditt konto
Få personligt anpassad information och se dina beställningar.
E-postadress:
Har du inget konto? Börja här.

Hjälp

Här hittar du bland annat vår kontaktinformation, svar på de vanligaste frågorna och våra köpvillkor. Välj någon av kategorierna nedan för att gå vidare.

Kontakta oss Så här handlar du Tips vid köp av bildelar Vanliga frågor Köpvillkor Sekretesspolicy Trygg e-handel - Vad innebär certifieringen?

Vanliga frågor

Beställning

Hjälp, jag har glömt mitt lösenord för att logga in! Hur kan jag återställa det?

Du kan återställa ditt lösenord genom att gå till vår inloggningssida (länk) och sedan klicka på länken "Glömt ditt lösenord?".

Vilka betalsätt erbjuder ni?

Du har möjlighet att betala med Swish, Visa/MasterCard, Nordea/Swedbank direktbetalning, Klarna faktura och Klarna konto.

Hur mycket kostar frakten?

Frakt med PostNord MyPack till närmsta utlämningsställe är kostnadsfri om du handlar för 300 kr eller mer, annars kostar det 29kr. Hemleverans för privatkund via PostNord MyPack Home kostar 99 kr.

Leverans till dörren för företagskund via PostNord Parcel är kostnadsfri om du handlar för 300 kr eller mer, annars kostar det 29kr.

Har ni egen lagerhållning?

Ja. Vid varje artikel finns en lagersaldoindikering och om den anger "I lager" så har vi artikeln på våra egna lagerhyllor.

Leverans

Hur lång är leveranstiden?

Beställningar som läggs innan kl 13:00 på helgfria vardagar skickas samma dag, förutsatt att alla varor finns i lager. Leveranstiden är normalt sett en dag till södra och mellersta Sverige. Leverans till norra Sverige samt Gotland tar ytterligare en dag.

Vi använder oss av PostNord. För att ta reda på leveranstiden till just din ort, klicka på länken nedan. Fyll i att paketet ska skickas från postnummer 511 57 och fyll i ditt eget postnummer som mottagare.

Till PostNords hemsida (öppnas i ny flik)

Om du fortfarande är osäker på leveranstiden så kan du rådfråga PostNord på telefon 0771-33 33 10.

Beställningar som läggs till vår utlämningsbutik kan hämtas samma dag, förutsatt att alla varor finns i lager. Utlämningsbutiken har öppet mellan klockan 08:00 och 17:00 helgfria vardagar.

Kan jag hämta mina varor direkt hos er?

Ja, vi har en utlämningsbutik på Fritslavägen 30 i Kinna. För att få din beställning till utlämningsbutiken väljer du detta alternativ i kassan. Utlämningsbutiken har öppet mellan klockan 08:00 och 17:00 helgfria vardagar. Om alla varor du beställt finns i lager så kan du hämta ut din beställning direkt.

Garanti, reklamation och ångerrätt

Hur lång garanti är det på era bildelar?

Vi lämnar två års garanti på alla delar, om inte annat anges i produktinformationen. Garantin täcker inte slitagedelar som under garantitiden behöver bytas ut på grund av normalt slitage (exempelvis bromsbelägg och torkarblad). Som privatperson har du enligt konsumentköplagen 3 års reklamationsrätt om felet fanns på varan redan vid köptillfället.

Jag har fått fel varor. Hur returnerar jag dem?

Du registrerar enkelt ett returärende under "Mina sidor". För att nå "Mina sidor" måste du vara inloggad. Vi skickar sedan en returfraktsedel som kan användas för att returnera varorna. Självklart kan du också anmäla en retur till oss via e-post eller telefon.

Det går även bra att lämna in returer i vår utlämningsbutik på Fritslavägen 30 i Kinna. Utlämningsbutiken har öppet mellan klockan 08:00 och 17:00 helgfria vardagar.

Jag har fått fel varor. Vem betalar returfrakten?

Vi står för returfrakten i de fall där felleverans beror på att vi har skickat fel varor.

Jag har beställt fel varor. Vem betalar returfrakten?

Mekanika står inte för frakten i de fall där du som kund har beställt fel varor. Vi kan däremot skicka en returfraktsedel till dig som du kan använda för att returnera varorna. Beloppet för frakten (85 kr) dras sedan av från det belopp som återbetalas för varorna. På så sätt erbjuder vi dig som kund en kraftigt rabatterad returfrakt.

Kan jag lämna in min retur hos er?

Ja, returer kan lämnas in i vår utlämningsbutik på Fritslavägen 30 i Kinna. Utlämningsbutiken har öppet mellan klockan 08:00 och 17:00 helgfria vardagar.

Hur utnyttjar jag min ångerrätt?

Som privatperson har du enligt lagen om distansavtal och avtal utanför affärslokaler 14 dagars ångerrätt från det att du har tagit emot alla varor som ingår i din beställning. För att utnyttja ångerrätten kan du själv boka ett returärende under "Mina sidor" på vår hemsida. Ange då ångerrätt som returorsak. Det går även bra att kontakta oss via e-post eller telefon.

Vi erbjuder en standardiserad returfrakt om 85 kr vid ångrat köp. En returfraktsedel skickas då till dig via e-post eller brev. Kostnaden för returfrakten dras sedan av från det belopp som återbetalas för varorna i samband med krediteringen.

Läs mer om ångerrätten i våra köpvillkor

Sortiment

Reservdelen jag letar efter finns inte på er webbsida. Kan ni beställa hem den om jag skickar en förfrågan via e-post eller ringer till er?

Vi säljer endast de delar som finns med på webbsidan. Vårt sortiment utökas dock kontinuerligt med nya varulinjer och nya bilmodeller.

Övrigt

Vilken motorolja ska jag ha till min bil?

Konsultera din bils instruktionsbok för att få reda på vilken motorolja som du ska använda. Om du inte är säker så är du välkommen att rådfråga oss.

Vilken glödlampa passar till min bil?

I din bils instruktionsbok står vilka glödlampor som passar din bil. Om du är osäker så är det alltid bäst att ta ur den trasiga lampan ur bilen och kontrollera vilken sort det är.

Betalningsalternativ Betalningsalternativ
Alla priser visas inklusive moms.

Mekanika.se - Rätt bildelar, helt enkelt.
© 2017 Mekanika Bilreservdelar AB - All rights reserved